Assleröd all day

Idag så har jag varit och hjälpt till på assleröd (SFK) lokala ponnytävlingar. Div 2, så fullt ös hela dagen. Men det gick bra, prisutdelare och framridning moj som man är.. 
 
Sen så red jag Fender i paddocken idag. OMG vilken jävla ponny, big smile på mina läppar. Så sjukt nöjd med träningen, grina nästan. Fick honom att gå som han gjorde i våras och det kändes som att ha vunnit på lotto. HAr inte fått honom att trava ordentligt, bara pinnat på och varit sur och inte relat ta stöd i handen. Men hade korta och sträckta tyglar och red honom fram. Han skulle FRAM. Mina ända tankar var stöd och fram. Efter en stund övertalning på en sur, spänd och motvillig ponny så började han jobba på med steget och då red jag skänkelvikningar i massor tills han släppte i sidorna och då fick jag en super fin form på han. Skänkelvikningarna satt och det har varit vårat största "problem" eller vad man ska säga. Älskade ponny ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0