Första inlägget :)

Hej hej, jag heter Linn Larsson. Jag är 14 år och bor på en liten ö som heter Smögen. Just nu har jag sommar lov men efter det så ska jag börja 8:an på sotenäs skolan.
Jag är en ridtjej som som har en c-ponny Fender och en storhäst som heter Beckie. Jag har ridit i 9 år regelbundet, först ett halvår på ridskola sen så fick jag min första ponny Pippi, en liten b-ponny på ca 110 cm. Hon hade jag i 2 år, red mest ut i skogen och galoppera ;)
 
Sen så fick jag en lite större b-ponny på 123 cm som heter Salami, ett riktigt busfrö som gjorde allt för att kasta av mig. Men jag lärde mig och gjorde min tävlings debut och det gick bra sen så hade vi det kämpigt men sen så gick det framåt. Hoppade upp till LB innan det var dags att lämna tillbaka henne.
 
 
Sen efter det så letade vi efter en ny ponny till mig och då hittade vi världens underbarate ponny Ekbäckens Jester. Han var 5 år och grå skimmel jag blev helt kär och 2 veckor efter provridningen åkte  vi och hämtade denna söta ponny. Vi hade det riktigt kämpigt ibörjan. En busponny men med en kapacitet som man fick leta länge efter. På 1 år tog vi oss från 40 cm till LA. Vi knep hem placeringar upp till LB och nollade LA innan det var dags för ham och åka hem igen. Jag blev förstor osv men denna ponnyn satte sig i både mitt och mammas hjärta! Jag kommer alltid att älska honom, finaste b-ponnyn på denna jord! ♥
 
Efter Jeppe så letade vi  efter en c-ponny som vi kunde köpa och då hittade vi den charmiga lilla ponnyen Fender i min tränares hage. Vi provred han 2 gånger sen var MIN! ♥ Min första egna ponny. Jag var överlycklig! Men denna historian är inte happy ever after. Han var svår. I paddocken bara sprang han och i skogen var helt crazy, bocka, stagrade och höll på. Men jag hade 2 grymma tränare och en awesome mamma som hjälpte mig. Ett stort tack till min underbara dressyrtränare Diana! Hon har hjälpt mig något enormt mycket.
Fender köpte jag som hopp ponny men fick ge mig och börja med dressyr för han ville inte hoppa, han bara stoppa och nu har jag en fin dressyr ponny som jag har placeringar upp till reginal LA :) Men har mål under nästa vår att kvala natinellt osv. Detta året e över 62 i DM.
 
Fender som föl
 
 
 
Sen så har vi då Beckie min (mammas) storhäst. Jag rider henne regelbundet nu och har ridathenne sen förra året i april. Vi har startat en klubbishoppning där vi nolla båda. Sen så har vi startat 2 riktiga, första nolla vi båda klasserna som var 80 och 90 andra gick inte riktigt så bra..
 
Lite tjock, ja vet.
 
Jaja hoppas att ni som orkade läsa detta vill fortsätta läsa här. Det hoppas jag iaf :)
 
 

Kommentarer
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Vill du bli dagens awesome? :) Det är som dagens blogg fast mer awesome ;) Det avslutas imorgon!
http://idahtt.blogg.se/2012/august/dagens-awesome.html

2012-08-06 @ 22:40:51
URL: http://idahtt.blogg.se
Postat av: Theresé

Absolut! :D <3

2012-08-06 @ 22:41:19
URL: http://tessiss.blogg.se
Postat av: Linn

Så gullig Fender var som föl :-)

Svar: Eller hur! :D
teamfb.blogg.se

2012-08-06 @ 22:56:56
URL: http://finasteponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0