Halt häst och ett pass som gick åt skogen..

När jag kom upp till stallet idag så gick jag och hämatde Beckie och gjorde iordning henne för ett dressyrpass i paddocken. Kommer ner och börjar ridpasset med att skritta fram ordentligt innan jag plockade upp henne och började med Per övningen. Lyssnade super efter en stund då hon inte fattade vad övningen gick ut på först. Efter att hon började lossna i skritten så gick jag över i trav och fortsatte där och sen började hon tjafsa imot skänkeln och fläckte med huvudet och jag tänkte bara NEJ! Inte igen och så står jag nu med en halt häst för 3:dje gången i sommar.. Blir så trött och ledsen. Orkar inte detta nu, asså seriöst blir så j*vla ledsen så att jag bara vill lägga mig i sängen och gråta!
 
Sen så efter lite skritt me henne och gick jag upp i stallet så gjorde iorfning henne. Sen så var det Fenders tur att bli riden. Gick ner i paddocken för att rida dressyr, men han var inte riktigt me på noterna. Ville inte alls lyssna och pinna på som hansjälv ville och jag fick ingen ordning på nåt, men jag gav mig inte. Men vips efter 1 timmes trim så var han superfin. Stort bra steg och flyt och lyssnade super :D Men typ i 2 minuter sen så slutade jag så denna dagen vill jag bara sudda ut..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0