Hästarna tisdag

Grym dag me Klara idag, ridit, bakat, haft go tid tsm.
 
Fender fick gå ett dressyrpass, som bestod av att få honom lösgjord men ändå gå i korekt form. Han ville innte riktigt i början, inte för att klaga eller så men han gillar inte regn så det kanske var en liten del men han har varit lite "konstig" på de senaste.. Inte riktigt kommit fram i handen och bara trippat när jag vill att han ska göra något annat än att trava runt på spåret. Idag kändes det bättre och jag hoppas att det fortsätter i rätt riktning tills på söndag då vi ska tävla i Stora höga :)
Skulle bli fotad men regn som in i hela tiden så blev inga bilden :( Men imorgon hoppas jag på bra väder.
Suddig javet..
 
Shadow blev riden av Klara, ett fint dressyrpass. Beckie reds också av Klara lätt dressyr mest skritt men lösgjorande.
 
Funny hoppade jag. Hon var väldigt bråkig och gick inte undan för skänkeln ordentligt men efter lite kämpande börja hon lyssna tränade hoppa i galopp på volt och travhopp. Funny har en tendens att springa ifrån ryttaren och stressa upp sen men idag löste det sig genom lätt hand stilla ryttare och travhopp, är sjukt nöjd med själva hoppningen! :D
 
 
Sen dagens roligaste pass var när jag hoppade Kits islänning Sören. Så sjukt rolig häst att rida! Men viljan var underbar. Först var det lite hmm hur gör jag, Kit hjälpte mig ibörjan och då blev de bättre och jag börja fatta hur man gör olika gångarter. Hoppade inte så högt men en liten bana på 4 hinder med höjd mellan 50-75. Ska börja hoppa han ca i gång i veckan så nu jäklar! ;) Inga bilder här heller eftersom det regna hela tiden så..

Kommentarer
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Nu är vinnarna av dagens awesome uppe! :)
Kika in å kolla om du vart en av dom :)
http://idahtt.blogg.se/2012/august/vinnarna-av-dagens-awesome.html
Grattis till dig som vann! Om du inte vann, det kommer en ny chans om någon dag, kanske redan imorgon :)

2012-08-07 @ 23:41:04
URL: http://idahtt.blogg.se
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Nu är vinnarna av dagens awesome uppe! :)
Kika in å kolla om du vart en av dom :)
http://idahtt.blogg.se/2012/august/vinnarna-av-dagens-awesome.html
Grattis till dig som vann! Om du inte vann, det kommer en ny chans om någon dag, kanske redan imorgon :)

2012-08-07 @ 23:41:07
URL: http://idahtt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0