Utvärdering prinsen, 2012-08-30

Fenders dressyr pass, utvärdering: 
Skrittade fram ca 10  minuter och så kortade jag tyglarna och kom fram i trav. Rider honom på ett väldigt annorlunda sätt, rider med korta tyglar och driver honom framåt och lyssnar han inte när jag skänklar så pisk med spöt bakom skänkel. Och när han går fram klapp. Men vill att han ska massa fram så det nästan ser flängit ut men har ett syfte bakom och gör samma i galoppen. Syftet är att han ska lyssna och tillslut få kläm på det av sig själv. Långa steg och jobba på i ett bra tempo, för han tjurar lätt ihop sig och mini steg. Men detta får honom att jobba på och fatta att livet är inte så jobbigt som han tror och så får det hans demoner att försvinna.. ;)
 
När han jobbade på rätt sätt där plockade jag ihop honom aningen med lätt fina hjälper så red jag skänkelvikningar och det funkade super undan för vänster skänkel, men undan för höger var svårare för då tappade han rumpan. Men sen så funkade det okej efter lite tragglande. Sen övergick jag i galopp och jobbade han lite med bogarna och så han inte skulle bita sig fast i vänster tygel och lite förvänd galopp. Jätte fin va han.
Så skulle jag rida igen LA:1, började fint men sen så blev han bara dampigare och dampigare i steget jag fick ingen ordning på varken mig elr Fender.. Så hade väl legat på va 60 % om det han varit tävling vilket inte är bra! Så började rida igenom det igen men avbröt efter bara 30 sekunder och red jag lite öppna i skitten för att få koll på bogarna och efter lite tragglande så började han komma tillbaka till mig och då gick jag över i trav och så var han uppmärsam där med. Red programmet igen då var han mycket finare bättre form, rund och hög och lite bättre steg men dampade lite förtfarande osv men helt nöjd med han då, skulle väl legat på 67 % om det hade varit tävling. Det är väl helt ok, men red lite till för att få till allt.
 
Då OMG va fin han blev hade formen av sig själv, lyssnade super på halvhalter och mini skänkel. Super nöjd me han då, steget kom ordentlig och amazing känsla ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0