Ååh blir så trött på vissa...

Fender skötte sig super idag närvi tolkade, dock så gick det inte så bra för oss.. Super pigg så imorgon bort på åkern antagligen och skritta fram länge värma upp och sen köra kort galopp intervaller. 
 
När vi var färdiga med tolkningen och skulle jag rida utpå en tur i skogen med Beckie. Linn ville inte rida ut i mörkret så jag tänkte då drar jag själv. Skrittade iväg på en pigg ochglad Beckie och så kör en bil förbi oss men så lite konstigt bara den stannade. Men vi fortsatte och ju närmare vi kommer hör man hur nån grejar med motorn eller nåt och ser bara ljus från en ficklampa, jag tänkte väl inte det men tyckte det var super läskigt och reser sig och tvärvänder och drar iväg i galopp tills vi står på gårdsplanen får jag stopp.. Vände och red tillbaka och när vi komemr ganska nära bilen igen så startar den och åker iväg men Beckie ville fortfarande gå förbi då hon fortfarande var uppskrämd. Jag vet att det är en bil som vill  åka förbi men Beckie vägrar att gå och står mitt i vägen och stegrar och trippar runt. Jag vet att den som satt i bilen såg att jag satt och kämpade för att få förbi henne och jag sitter och pratar med henne, driver, smackar och andvänder spöt och inget hjälper... Hon vägrar att gå dit. Men så blir jag förbannad på henne för biljävlen sitter och trycker på gasen på bilen brummar as mycke och blinkar med helljuset. Så jag får skrika på Beckie och dra till henne med spöt ordentligt och då tar hon ett stort språng fram och drar iväg i galopp uppför en backe vi skulle uppför. Men blir så trött på bilar som inte kan vänta om den ser att Beckie var rädd, alla kunde se det hästvan elr inte. Sitter och bilnkar en massa med helljuset och bländar både mig och Beckie och sitter och trycker på gasen gör de inte bättre utan får vem som helst bara ännu mer stressad! Blir så sjukt trött på idiot jävlar som inte kan vänta 2 minuter typ. För det var d det tog, MAX! Skrämma upp en häst ännu mer om man inte behöver, så onödigt.. Blir föbannad!
 
Red hem efter jag hade krittat lite och så red jag en liten stund i paddocken ist, stackars Beckie..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0