3 hästar ridna!

Min dag började kl 7, slappade i 3 timmar tills Kit kom och hämtade mig vid 10. Vi satte riktning mot assleröd och mot Sören, Vi byggde fram en bana och så satte vi igång. Jag red fram mycket lösgörande som tex öppna sluta osv.. Jag var riktigt nöjd, han var så duktig och lyssnade på mig fast man fick rida för han var sjukt pigg! När jag började hoppa lite så blev han hur pigg som helst. Det gick i hundranittio, men han lyssnade och ville han springa så fick han det men inte sticka. Efterhand så började jag fatta hur jag skulle göra och Sören lyssnade (oftast...) bra på mig och mot slutet så gick det jätte bra! Kunde rida ien riktigt bra galopp imot hindret och kunde hålla en bra galopp efteråt! Riktigt nöjd med han.
 
2 bilder från sist, printade från film därför suddiga. 
Typ såhär såg dagens bana ut. 
 
Mamma hämtade mig sen och så drog vi till vårat stall och där hämtade jag Fender och började göra iordning honom för ett dressyrpass. Gick ner i paddocken men det var så sjukt blött.. Så jag gick ut på vägen och tänkte ta mig en tur i skogen. Men när jag kom ut på grusvägarna så började jag jobba honom och så tänkte jag att jag tränar dressyr härute. Så började skritta och jobba hon en massa men han ville inte ge efter riktigt men så kom vi till en grusparkering som jag började träna på. Red på ibland 10 meters volter och ibland 20 meters volter osv. Han var sååååå fin sen, mjuk och fin och jobbade i en bra avslappnad form med fint steg och jobbade med rygg. Red övergångar mellan skritt och trav ochville ha mjuka och fina övergångar som han verkligen gick in i! Han va så himla duktig lillkillen! Efter 30 min kanske elr nåt så började jag rida tillbaka på grusvägarna och red fram och tillbaka på den och  galopptränade honom. Ville att han skulle jobba och stanna kvar i en avslappnad form och efter lite galopp öppnor så släppte han efter och var slappnade av. Då travade jag av honom och red hem, red ca 50 minuter kanske med skritt inräknat. Min fina duktiga lillkille! ♥
 
 
Beckie fick en uteritt  idag ist då det var väldigt blött i paddocken. Hon var fick och fick jobba på konditionen idag. Red i mycket galopp långa sträckor i ett bra ett ganska högt tempo. Ville få upp flåset på henne, men varvat med mycket skritt.  Red en ganska lång runda på 1 timme kanske. 
 

Kommentarer
Postat av: christel

SV: tack :D<3

2012-11-10 @ 21:59:47
URL: http://christelbergstrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0