Dagens starter!

Framridning Sören, 40:
Red jag inte fram så himla länge. Dock var han super pigg och det var väldigt många nubörjare så vågade inte riktigt låta honom köra sitt rejs men hittade utrymmde ibland för något språng. Då det var så himla lågt så behövde han inte många språng i kroppen innan. Men bara för att visa att aha vi ska hoppa idag.
 
På banan: Fick en bra galopp och en bra bjudning, det gick som på räls. Jätte bra runda med några felaktiga avstånds bedömmingar men annars super ritt verkligen. Finns inte så mycket att säga ingentligen men fett nöjd e jag! 
 
Tog ett varv i tölt och ett i galopp innan jag gick in på banan. 
 
På banan, 50: 
Lite tröttare i denna klassen så jag fick jobba lite mer men även denna klass gick super. Han hoppade och hade en bra galopp nästan hela tiden och en riktigt fin sjudning. Nollade så 2 rosetter med hem på honom ♥
 
Tres filmade första, kan höra om hon skickar den! 
 
Beckie framridning 70: 
Hon var helt mongo... Studdsade hit och dit och var allmänt Beckie ;) Men hon lugnade ner sig och så jobbade jag henne i en skrittöppna och så helt plötsligt reser hon sig högt som fan, från 0-100 vekligen! Jag hann inte kasta mig runt halsen utan hänger ´tag i tygeln och hon får panik och reser sig bara högre och högre.. Så jag fick typ släppa allt och kasta mig av för att inte slå runt... Men men hoppade upp igen och hon hade dock lite damp inemellan men då bockade hon bara. Tog bara 4 språng elr nåt och sen så skrittade jag tills det var min tur. 
 
På banan 70:
Hon var ganska tittig men inte så farligt, trodde dock att hon skulle stanna på 3:an (de jag&Sören hoppar på bilden ovanför) då det gick väldigt långsamt och blev ett gulligt rakt uppoch ner hopp. Men annars så flöt vi på riktigt bra och nollade. Hon fick en söt rosett! <3
 
Gjorde samma som med Sören, tog nåt varv i trav och nåt i galopp. Hon kändes fin och lyssade bra framåt och på mina förhållningar
 
På banan 80:
Fick en bra galopp från start men landade i fel efter 1:an och så skulle jag byta då det var en ganska lång sträcka men hon fattade inte vad jag ville så det blev trav och så fick jag inte galopp förän typ 4 steg innan så hon rev bakbommen, sen 3:an gick bra. Så kom vi till fyran då hon kickade mellan 3:an och 4:an så var hon ur balans och när jag skulle trycka på henne mot hindret blev hon bara flack och kom helt fel då hon inte gick fram direkt. Så där flög en bom också men resten gick super. Tar båda rivningarna på¨mig själv! Het mitt fel, jag som klantade mig..
 
 
 
Bildbomb imorgon??

Kommentarer
Postat av: Kit

Vi fortsätter väl träningen med Sören? Ni blir ju bara bättre och bättre för varje dag! :-) nästa tävling höjer vi lite va? ;-)

Svar: Ja de är väl klart? :)) Jag ska starta Beckie i munkedal om vi får tag på bil och transport, Sören kanske också vill hoppa? 8 elr 9 december är d iaf. Tycker att vi kör på 60 eftersom han lekte både 40 och 50, kunde han gjort i sömnen!!
teamfb.blogg.se

2012-11-25 @ 19:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0