2 hästar ridna

Red Beckie ganska länge. Värmde upp ganska mycket litte att hon skulle vara helt igenomriden. Hon var riktigt pigg idag, men det är bara bra! Dock så blev hon väldigt stark i galoppen ibland.. Men detlöste jag med volter och avbrott så hon skulle lyssna på mig. Red fram minst en halvtimme om man inte räknar med skritten. Ville att hon skulle lyssna fram men även lyssna på förhållningar. Det fungerade super, jobbade även men henne över bommar då hon skulle vara rak och gå kvar i form och inte fläcka upp huvudet lite traggel men efter en massa arbete så gick det också galant. Sen så gjorde jag en liten övning, trava över bommarna i bra och power trav, detskulle vara spikrakt innan jag svängde vid kortsidan då svängde jag ganska snäft för att komma upp på medellinjen och göra skänkelvikning till spåret. Detta gjorde jag tills det fungerade bra i båda varven och jag var nöjd! 
 
Började hoppa så smått på 2 räcken med 3 galoppsprång imellan på medellinjen och de låg på 50 rullade över och mitt mål var att försöka komma rakt och bara hoppa. Dock hade jag inte räknat med att hon skulle gå på 2 galoppsprång hela tiden då hon sprang ifrån mig... Hahah men jag lät henne gå på 2 och hon var super och jag var nöjd då hon bjöd super bra och grym språngkurva. Jag flyttade hindren lite snabbt så de stog 10 m in från spåret på  diagonalen. Hoppade de några gånger enskilt sen så satte jag ihop dem i en liten "bana" på 4 språng super nöjd hon bjöd som satan mot på rätt och ville verkligen hoppa och med sån energi att hindren kunde ligga på 130 minst ist för 70-80 haha! 
Lilla skruttan ♥
 
Fender red Tres dressyr på för jag hade problem med tiden.. Det gick super, hon tränade på att han skulle trava in i handen med stora steg utan att rusa och när han kom så släppte bakben, rygg och formen blev jätte bra! Sen så jobbade hon med samlingar och längningar/ökningar. Fungerade jätte bra med lite tips från mig så red hon honom super bra verkligen! :D
 
 
Haha Fender kollar in tjejer och Tres posar så vacker in i kameran... ;)

Kommentarer
Postat av: Theresé

Haha jag och Fender vettu! ;)<3

Svar: Söta som socker båda 2! ♥
teamfb.blogg.se

2012-10-24 @ 07:09:52
URL: http://tessiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0