Bästa passet än på riktigt länge!

När jag gick ner i paddocken så var det meningen att jag skulle hoppa men så blev det inte riktigt.. När jag satte igång och red fram kändes det väldigt bra. Lite jobbigt med vänster bogen men annars så var han jätte fin. När jag satte mig ner så var han super fin jobbade påbra med bakbena och hade grymt fin form och jobbade på med bra steg. Galoppen var fin han hade bra steg och form men det gick lite försnabbt. Började med att jobba honom med att han skulle samla sig och sen öka några steg och sen samla sig igen. Hållde på så en stund tills han gjorde det bra. Då började jag med förvänd galopp vilket han är grym på men han är lika bra på att göra det på det lätta sättet. Med att springa utan bakben och bara galoppera snabbare och snabbare. Så red förvänd galopp på volter och var noga med att hålla stöd och få in vänster bogen och efter lite huvudet rakt upp osv så jobbade han på 10 meters volter i samlad förvänd galopp med grymt steg och sjukt fin och hög form och helt amazing. Mamma som brukar alltid hitta fel eller se sånt som jag inte märker tyckte att han han riktigt jävla bra! Satte enkla byten och halter från både trav och galopp och inte snacka om övergångarna. Kan inte vara annat än nöjd asså! ♥
 
 
Detta steget fastmed bättre och högre form
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0