Jobbigt men bra pass - uteritt med Tres

Började med Beckie idag. Skrittade henne ca 20 minuter, först på långa tyglar bara efter det så jobbade jag henne. Det kändes bra och då gick jag över i trav men det var kaos, otakt, fläckte med huvudet, tung, hängde i handen, lyssnade inte osv.. Hållde på en stund men inget fungerade så provade jag lite i galopp och hon var bättre i handen men fortfarande lite hängig och lite seg och dog loiksom för mig. Jag sa till henne ordentligt och jag sa nu jävlar ska du fram! Då gick hon fram som skjuten ur en kanon, hehe men hon lyssnade! Jobbade henne i trav riktigt länge på olika saker hon skulle gå fram när jag ville och nnär hon bara sprang så var det halt direkt för att få powern utan att behöva sitta och rida ihäl mig. Efter hjälp med cavaletti och massa arbete så svetten rann på både mig och Beckie så började det fungera mer. Men då fortsatte jag ännu mer, jobbade skänkelvikningar då skulle hon gå i form och jobba på bra åt sidled och efter lite tragglande så gick det åt båda hållen. Gjorde även ryggningar och bakdelsvändningar. Red ca 1 ½ timme men jag fick jobba uppe på ryggen kan jag säga! Fyfan va trött jag var efter, när jag skrittade av kunde jag inte ha bena i sigbyglarna.. Det gick inte, haha detta behöver båda vi minst 3 dagar i veckan helst fler dagar och det ska det bli! Hårdträning ska det bli nu, inga pass ska vara slumpmessiga i utan ha en och ALLTID följa den! 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Vi får inte glömma Fender. Jag och Tres tog oss en ganska lång runda i skogen. Båda våra ponnys var lite galna, höstkänslor. Haha Fender studdsade som in i genom hela galoppen till jag inte kunde hålla honom i bara ökad galopp ;) Det slutade i full fart rakt upp i steniga klätterbackarna.. Men det slutade fint för han har koll på sina ben som tur va, hehe. Skrittade en bra bit sen över stock och sten och så kom vi till en jätte fin stig precis på slutet innan vägen och så tänkte vi trava men ne det tyckte inte Fender och Bengan så det slutade med att Fender sparka av sig skyddet eller nåt och aa nikan nog lista ut resten?
 
Dessa hästar ibland asså..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0