Dagen lite snabbt

Red ut på Sören tsm med Kit. Vi red inte speciellt länge men en mysig och kall ridtur.. ;)
 
Beckie hoppades i paddocken. Hpon var super fin och mjuk. Är så himla nöjd med henne idag ♥ Hoppade först ett par språng lågt på ca 40 cm. Sen så rullade vi över samma hinder fast på en volt och det funkade super! Sen så började det på riktigt, hade ett hinder på medellinjen 10 m in från spåret som vi hoppade över och sen i andra änden av medellinjen hade jag byggt upp ett hinder och sen 2 st hinder på varsin sida. Man kan säge att på stog på varsin diagonal. Så hoppade olika linjer och jobbade henne framåt och samlat och hon var super fin och lyssnade med bara mini hjälper! Idag var hon king!! :D
 
Igga magen det var 1 ½ år sen!
 
Fender red jag barbacka i paddocken och tränade dressyr. Det funkade super! Värmde upp honom mycket på stora volter och bytade varv mycket och efter en stund blev han riktigt mjuk och fin. Då började jag träna lite halter, först från skritt och när han gjorde dem bra där så gjorde vi samma i trav och när han gjorde bra halter där med så gjorde vi galopp-halt-galopp-halt-rygga-galopp och han blev super fin och jobbade på med rygg och bakben och i form så super bra ridpass.
 
Sen så tvättade vi bena och svansen och fläta och knoppade honom och borstade i mängder osv. Riktigt snygg blev han!
 
Jag och mamma smörjde och packade och la fram täcken skydd och allt annat så imorgon där det av mot Torslanda och DM! 
 
Men nu måste lilla jag sova innan jag svimmar! Så natti natti bloggen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0