Dagens träning

Idag så tränare jag med Fender för Diana. Bästa träningen på länge!
Skrittade fram och travade fram honom på grusvägarna i skogen. Lyssnade bra och hade ett bra tempo. Sen så kom hon precis när jag var tillbaka, red lite på stora volten och red honom med stöd och att han skulle lyssna på skänkeln.
 
Vet inte riktigt vad jag gjorde men han blev super fin, red honom mycket framåt samtidigt som jag samlade ihop honom och vilken WOW känsla jag fick. Red skänkel vikningar som är bland de svåraste han vet och han bara flöt på undan för vänster skänkel! Super glad ryttare, men undan för höger skänkel var det lite jobbigare men Diana sa att jag vikte mig i strax över midjan och därför vill han inte flytta sig. Kanske inte så konstigt om min kropp säger flytta dig åt ett håll och handen/skänkeln något annat... Men fick ordning på det och lilla gubben finare än på länge!
 
Gjorde även galopp-halt-galopp-halt-galopp osv, mot slutet satte han dom. Red delar ur LA:4 som ökning på lågsidan 10 m volt på nästa långsida dirr efter hörnet och så vända över ridbanan och ut i andra varvet i förvändgalopp. Sen så blev han super fin efter lite tragglande med min sits osv, så går han som idag så lätt över 70% i båda men tävling e ju en annan sak så mitt mål är över är 62% i båda och då är jag nöjd men hoppas ju såklart på högre men en avslappnad häst skadar ju inte, men får se hur det går :)
 
Tyvärr inga bilder för den var urladdad efter min lillebror hade varit i farten.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0