Hopp pass med Fender

Idag så fick Fender hoppas ett super bra pass i paddocken.
Ville ha lite varíation på ridningen så då tänkte jag att jag skulle hoppa lite. Bärde fram en låg men ganska bred oxer, och ett räcke som jag ställde på diagonalen men väldigt långt ner så om man kom från de korta hållet var det 1 galoppsprång in och så hopp. Tränade att hoppa det på volt, 8:a, hoppa på diagonalen åt båga hållen osv. Först så låg det på ca 75 men efter ett tagså höjde jag det till 90 och han hoppade super! Sjukt nöjd med pojken.
 
Tänk om han hade hoppat på ävlind som han  gör hemma! Då hade jag haften fälttävlans ponny, han älskar att vara ute och hoppa i terrängen men gillar inte banhoppningen.. Den e TRÅKIG tycker Fender :/

HAN KAN HOPPA...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0