Hoppning med Sessan ♥

Idag så hoppade jag med lilla Sessan!
Hon var så himla duktig, glad häst och ryttare.
Red fram henne ganska länge i traven så hon skulle bli riktigt varm och eftersom det ösregnade och var allmänt ruggigt så tyckte jag att hon behövde mycket trav. Fokus på tempo och form, för när hon kommer i den låga formen som jag rider fram med så börjar hon jobba bra med rygg och bakben. Efter en stund i trav så gick jag över i galopp och hon var så  dutti ♥ Lyssnade super och satte sig bra på bakbena. Skrittade henne lite och sen var det dags att började hoppa. När jag red upp mot första hindret taggade hon super mycket och sög verkligen tag i hindret. Så jäkla go var hon idag, hoppade med sån glädje och söga tag i varje hinder och jobbade igenom varje språng hur bra som helst. Tränade på några fristående hinder för att sätta avsstånd och jobbade men att hon skulle vänta på mig och det fukade super. Så himla duktig va hon idag! Lilla Sessan ♥
 
Hehe dampade lite men aja, dagens hinder iaf. La fram en bom innan ena hindret för att hjälpa henne med avstånd osv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0