Utvärdering, täning för Diana med Prinsen

Idag så tränade jag för Diana med Fender. Efter en liten stund på ridpasset så hoppade Diana upp för att jag hittade inget stöd. Så red hon en liten stund bara sen så hoppade jagupp igen. Så gickhan igenom ryggen och jobbade på med bakbena mycket bättre. I traen så jobbade vi med att han skulle altid fram för skänkeln och så fick han 2 försök på sig och lyssnade han inte på tredje så var det ett rapp med spöt bakom skänkeln. Ofta gick han fram innan jag kom så långt. Sen så skulle han gå på ytterbogen inte innerbogen. Sen så skulle jag ha bra men mjukt stöd i handen. Så fin blev han när han väl kom och så skulle han böja sig undan för inner skänkel samtidningt som jag ledde med innerhanden rakt in mot mitten. Jäklar a svårt det a men de få gångerna allt satt så ar han super i steg, form, och böjningen i ryggen var bara WOW.
Sen så skulle vi gå öer i galopp. Så bet han fast sig i handen rejält. Han gick med vikt huvud utåt... Fick ingen ordning på det så Diana fick rädda mig igen och red igenom honom lite så han var så fin. Efter nån minut så fick jag sitta upp igen, och jag skulle böja honom för innerskänkel samtidigt som jag skulle leda rakt in mot mitten men väldigt lätt i handen och samtidigt som jag skulle ha stöd på ytter tygel och dria massa med ytterskänkel så han inte skulle tappa ytterbogen. Men det måste vara mini hjälper och lätta fina fjäder händer. Samtidigt som jag måste änta ut han och ha ärdens tålamod.... Så tusen miljoner triljoner saker att tänka på! Men när allt sitter ilken känsla jag får då!
 
Dock tyärr inga bilder för att det regna lite så :(
 

Såhär såg han ut när han bet tag i bettet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0