Fender 16/2

Idag så red jag Fender i paddocken i ca 1h. Tränade dressyr, han är väldigt väldigt känslig för allt. Han är väldigt känslig i munnen så han har en fin högform just nu men vill inte riktigt ta ett bra stöd på tygeln och det gör det svårt i övergångar och när det blir svårare. Så när jag tränade för Per så var de det vi ville få att han skulle ta ett bra stöd utan att vara "rädd". Jobbade på det idag oxå. Det är ganska ovant för mig för jag måste ändra min ridning helt och tänka om. Men vet att syftet är bra. 
 
Skrittade och travade bara för det är inte jätte bra underlag ute.. Men kände att jag är riktigt nöjd antagligen så blir det ett dressyrpass imorgon oxå. Har lite svårt att förklara hur jag rider för jag gör inte så mycket utan mest håller ett jämt stöd hela tiden. Upp med huvudet upp med handen osv.. 
Min fina ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0