Gokväll?

Sitter just nu i sängen och ska strax sova. Klockan är frygt 3.. Jag som skulle lägga mig tidigt idag, de gick juh bra haha. Ska till gymmet vid 12 imorgon, träffar Olivia där. Fick ställa in i fredags då kroppen inte var med riktigt efter jag flög av Beckie.. 
 
Tres sov här inatt. Gjorde la inte så mke igår, prata, såg på film och bara myste. Åkte till henne en stund förut innan vi drog oss upp mot stallet. Tränade ett dressyrpass på Fender idag, mest skritt men även lite trav. Fokuset låg på att få han mellan hand och skänkel. Försöka få honom att ta stöd på ytter och bära sig i en avslappnad form. Jobbade med mycket skritt-halt-skritt-halt-skritt osv. För att få honom att slappna av och börja andvända ryggen. Då han gärna kastar upp huvudet när man ska göra halt så fick jag jobba ganska mycket med att an skulle slappna av. De fick jag göra genom ta mini förhållningar på yttertygeln men såfort han kasta upp huvdet var jag tvungen att försöka driva fram han i handen. Hållde på så ett tag, kräves sjukt mycket ben men han blev riktigt fin efter tag. Kom fram fint på ytter och jobbade på med rygga och bakben och gick i en avslappnad bra form. Jobbade han lite i trav oxå, fokus låg på ett bra tempo  och samma som i skritten i stort sätt. Riktigt nöjd, tar ett dressyrpass imorgon oxå.
 
Beckie red jag ut på vägen med Tres&Bengtsson. Red kanske i 40-60 min kanske, skrittade bara. Mysigt med sånna turer. Imorgon blir det nog skogen och ska försöka trava och galoppera lite om underlaget vill. 
 
Gud vad jag saknar sommaren! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0