Hästarna 24/2

Idag så red jag Fender först på åkern i kanske 30 minuter efter framskrittning. Sen så red jag på vägen i kanske 30 minuter och arbetade han i trav mest. Jobbade skänkelvikningar och öppna fram och tillbaka över vägen. På åkern red jag fram och ville få han till bettet och jobba vilket han gjorde super fint på slutet i alla gångarter så på vägenbörjade jag jobba han mer. Grymma skänkelvikningar och och grym form han hade, bakben, rygg, dock blev han lite hängig på vänstertygeln ibland men de gick att rida bort så på slutet var han sjukt fin. Nöjd med han idag, skrittade av tsm med Tres och Bengtsson som jag träffade på vägen. 
Bästisarna ♥ Fender & Bengtsson, foto Therese http://tessiss.blogg.se
 
Red även Beckie efter. Red henne på vägen. Skittade ner till stora vägen, 15 min kanske och sen så travade jag till stallet igen och travade förbi och 1km till kanske. Hon var så sjukt pigg på hela vägen till stallet som hon skrittade på 15 min travade hon på 2-4 minuter.. Jävla fart hade hon och ett jävla steg. Men brydde sig inte om något annat än att hålla stöd. Lät henne trava på i en ordentlig fart, hur snabbt hon ville så länge hon inte gick över i galopp. Men shit vilket steg och började jobba riktigt fint den sista kilometern innan jag skrittade av henne i  15-20 minuter. Red inte så länge eller anstängande utan bara så hon skulle bli av med lite energi. Behöves, innan jag börja trava skuttade hon och var halvt galen av all energi hon har. Jävla is, men börjar smälta bort lite iaf.
Beckie & Wendy ♥ Foto Therese tessiss.blogg.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0