Waaler-fram

Sorry vet att jag inte har varit bäst på att uppdatera men har varit sjukt trött efter att ha varit i stallet hela dagarna.. Jobbade från halv 10 till 5 igår och halv 8 till 5 sen värmade mig i 30 minuter inne innan det var dags för 1,5 h till i stallet. Kom in och käkade super god mat. Just nu sitter jag på mitt rumn och försöker få upp värmen, druckit 3 koppar te och fryser fortfarande.. Failade med vattnet i förmiddas och sen dess har min jacka och vantar varit blöta.. King e jag haha. 
 
Men det är inte bara att chilla runt i stallet direkt. Det är kanske 30 hästar här. 20-25 är vi som e i stallet ansvar. Mocka, in och ut, mat hit och dit, vatten till alla inne och till hagarna 3 ggr om dag en så det är fullt ös! Men kul och lärorikt. På förmiddan idag så har jag mockat, gjort iordning hästar, in och ut med hästar, tvätta hinkar och fixa vatten till alla hästar, fylla på vatten i alla hagar till alla hästarna, luncha, ge frulle inne och ute, ströa, putsat lite har gjort tusen andra grejer som behövs och in emellan så ska man hinna ta hästarna efter varje ridpass för att de ska in i skrittmaskinen eller ut i hage elr nån annanstans. Samtidigt som man ska göra iordning nästa och få gjort andra grejer men tycker det är sjukt roligt!
 
Alla är väldigt trevliga och goa men gillar att sätta mig i jobb ;) Haha nej men på eftermiddan var det bara jag och en till så alla skulle fåmat och komma in och ut. Det som är mest förvirrande är alla hästnamn och vilka somgår i vilken hage, hehe. Men täckesfärger e bra, hehe. 
 
Ska nogstrax hoppa i säng och titta på nån film, trött och sliten men glad tjej här. Typ stora svarta ringar under ögonen då jag vaknade inatt och hade svårt att somna om, typiskt! De var läskigt varmt på rummet, lite överdrivet hög värme på elementet, oops i did it again... ;) 
 
Saknar min fina ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0