Beckie 17 jan

Idag så red jag Beckie ett pass i paddocken. Skrittade mycket ibörjan och jobbade för att få henne på ytter tygeln. Gå igenom vänster sidan och få in bogen. Då hon är väldigt svag i höger så vill hon gärna gå på vänsterbog och ha vänster som "yttertygel" i varje varv. Så måste få in vänsterbogen och få igenom henne i vänster för att få henne på yttertygeln för kunna svänga ordentligt i både höger och vänster varv. 
 
Efter ett tag så gick jag över i trav, då blev det jobbigt tyckte Beckie. Tvingade mer eller minde att ta stöd på ytter med att gå in på 15 metersvolt och ha ganska slapp inner tygeln och trycka med vänster skänkeln men ge ett bra stöd på ytter tygeln och gav även stöd med högerskänkel som var framåt drivade. Hon kände att det blev jobbigt och började protestera med att studsa och försöka dra sig åt olika håll, småstegrade även men när jag bara satt kvar och forsatte göra samma saker hela tiden så gav hon sig. Tog yttertygeln ganska bra men såfort jag gick ut på fyrkanten så drog hon iväg i fullfart med elefant steg.. Men efter en massa jobb med halvhalter och 15 metersvolter så blev hon riktigt fin! Fick en fin form och började jobba med ryggen och lite bakben kom. Riktigt nöjd, går hon såhär i fortsättning så blir vi farliga till våren i både hoppning och dressyr! Synd att det var så mörk och det inte gick alls att fota.. Även fast vi ha lampor blir det jätte konstiga & suddiga bilder. Men hoppas på att hon går lika fint imorgon då jag rider vid 3 så kan jag säkert ta några bilder. 
 
Åker upp dirr efter skolan för Jonas (hovslagare) kommer vid 3 och ska sko Fender. Han var här idag och skodde Beckie men fick fel storlekar på skor till Fender så han kmr tillbaka imorgon :) 
 
Sånt här väder va det idag, småsnöar hela tiden. Super mysigt! Dock e denna från förra julen eller för 2 år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0