Beckie bus 28/1

Idag så red jag ut på Beckie. Hon var sjukt duktigt och jag är nöjd. Planen för hästarna idag förstördes när de var isgata ute. Men kunde iaf rida på vägen, började med att vi träffade en traktor som höll på och greja vid vägkanten. Beckie lyssnade ochlitade på mig och gick förbi ♥ Hade det varit i början när jag red henne så hade hon galopperat hem men hon litar på mig nu och det känns underbart! Vill bygga upp lika starkt band till henne som jag har med Fender. Jobbade henne hela turen, öppna och tempoväxlingar och lite olika lydnads övningar.Skrittade bara nästan,  tog lite trav för att känna att hon lyssnade fram. Väldigt stel i början då jag inte har jobbat igenom henne ordentligt på ett tag, men fick igenom henne riktigt bra idag. Flyttade sig för mina skänkel och ställde sig super om jag ville, öppna, skänkelvikning, allt satt! Så fin och duktigt, på väg att explodera några ggr men känner oftast på henne om hon e påväg att göra ngt så lyckade s undvika det idag :) 
 
Riktigt härlig att kunna rida igenom sina hästar utanför paddocken för det känns som de blir mer posetiva till arebte då och lättare att få fram. Då Beckie alltid är väldigt posetiv men kan bli ngt seg i paddocken så är de super om jag kan träna ute oxå! 
 
Min ängel ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0