Chill dag (Y)

Nästan inga lektioner idag (Y) Var med och hade rundvandring med de som börjar 7:an nästa år. Gick runt hela skolan om och om igen hela förmiddan. Missa en massa trökiga lektioner = chill. 
 
Hade 2 lektioner + idrott så heöt okej dag. Åkte upp till stallet och tränade Beckie i paddocken då den äntligen har tinat och isen försvunnit. Red kanske i ungefär i 1 timme på en pigg och lite busig Beckie. Sjukt jobbigt att rida henne idag då hon var pigg och travade på som in i och var ganska svårt att styra för jag fick in bogarna på henne. Men efter en massa skritt och trav arbete så kom hon sig riktigt fint .Jobbade på super med bakben och o en braavslappnad form utan att bli  förlång. Men hon fick lite dampattacker inemellan då hon glömde bort att vi var mitt uppe i dressyrpass ;) 
 
Sista galoppen, omg sååå fin! Lugnt och fint samlade sig bra, tog stöd på ytter och behöll den runda fina galoppen även fast jag bad henne att samla sig. Riktigt nöjd med henne idag! Hoppas det fortsätter såhär, just nu är jag riktigt glad efter varje pass på henne. Massa beröm fick hon idag under passets gång och efter. Fortsätter vi såhär då ses vi snart på dressyrbanorna! Känner att vi börja bli mer ett team nu, känner på henne när hon tänker göra ngt och hon ställer alltid upp till 110% och litar på mig ♥ 
Min "♥"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0