Dagens ridpass

Idag så tränade jag dressyr på Beckie. Kände direkt att de jobbet jag la ner igår gav nytta idag. Hon tog yttertyglen mycket bättre från början och det var fokus för dagens pass. Men för att hon ska ta yttertygeln såmåste jag få in vänsterbogen och ganska snabbt så listade jag ut att jag var tvungen att lösa det i höger varv. Ställa henne utan och försöka trycka in bogen och efter ett tag var hon riktigt fin i skritten då satte jag samma fokus i traven. Riktigt fin blev hon mot slutet! Red även för cavalettibommar som låg längs ena långsidan, de hjälpe så hon fick till bakbena. När jag slutade så bar hon sig själv och jag behövde bara sitta och hålla stöd och driva lite lätt så jobbade hon med rygg fram i handen på ett bra sätt och hade bakben. Fortfarande lågform men så får jag börja för att få upp magen. Duktigt va hon idag iaf!
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia :D

Sv: Varit i stallet heela dagen och ridit 3 hästar :D <3 Hoppas du får en bra kväll & fortsätter följa min blogg <3 Kram!

2013-01-08 @ 19:33:57
URL: http://feffiiis.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0