Dagens ridpass

Började med att rida Fender i paddocken. Rec i kanske 1h-1,5h, jobbade vidare på att få honom att gå fram i handen och få in bogarna. Idag så gick jag super fint på slutet, dock så måste jag få in bakbena mer så träna med cavaletti bommer nu lite oftare så han verkligen jobbar på sitt steg som jag vet att han har. Red igenom La:1 på slutet, skänkelvikningarna är fortfarande lika sådär undan för högerskänkel och ryggningen går ibland dmen annars gick det super. Hade bra känsla och han var avslappnad men jobbade på bra endå. Nöjd med dagens ridpass som vi fortsätter på imorgon. 
 
 
Ridpasset med Beckie började det inte såbra.. Skrittade fram och pratade med Tres, sen så kom det några från grannstallet och skulle rida oxå. Beckie höll sig i skinnet en stund innan hon flippa, sen så stegarade hon lite och sluttsade och höll på, men inte så stort problem med det tills hon fläcker upp huvudet och försöker dra sig åt höger och så stoppar jag henne men då kastar hon sig åt vänster och böjer ryggen som en ostbåge och kastar sig runt i cirklar tills jag tappar båda stibyglarna och ramlar av.. Grr lagom glad på henne då, sitter upp igen och nästan direkt så börjar som igen men lyckas få henne framåt och sen så började jag jobba massa skänkelvikningar och liknade för att få henne på andra tankar, sen så började jag jobba henne ordentligt och gud va fin hon va. Mamma tjötade på att jag skulle driva fram henne och korta tygeln ännu mer och vilken wow känsla jag fick efter ett tag jagnhade ridet som fan och verkligen jobbat för att hon skulle trava på i ett bra tempo och tror hon aldrig har haft på bra bakben och den grymma formen med mig på ryggen. Grymt fin i munnen inte tung som hon lätt annars blir och lyssnade super, även i galoppen höll hon sig i fin form med grymt steg och jag kunde rida framåt och samla henne. Så sjukt nöjd, bästa passet någonsin och mamma sa även att det var de bästa hon har sett mig rida och sett Beckie gå med mig på ryggen, nöjd som fan, fina fina häst! Förlåten för att hon kasta av mig ;) 
 
Snart så, tagga! ♥
 
Haha måste få på film nån gång när hon dampar ni skulle skratta ihäl er! Så fult asså, särskilt när jag ramlar av så vackert ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Söta hästar! Vilken ras är dom? :)

2013-03-08 @ 22:55:22
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0