Myser en tisdagkväll framför datorn

Idag så har det varit en chill dag i skolan, roliga och slappa lektioner. Slutade tidigt idag, love it! 
 
Åkte upp och red mina älsklingar. Fender tränade jag i kanske 1h, det gick sådär. Galoppen var fin som vanligt, skritten och traven var sådär. Traven blev bättre mot slutet då han slappnade av och travade in i handen och började jobba lite med rygg och få power i steget. Halvnöjd med idag inte dåligt pass men inget wow pass heller.
 
Tränade en pigg Beckie oxå. Ramlade nästan av i början av när jag skrittade fram då hon såg ett monster i hörnet och var tvungen att kasta sig runt i en cirkel och sen dra iväg och börja bocka, jag på långa tyglar och tappa stigbyglarna haha.. Iaf började jobba henne först lite i skritt sen gick ganska snabbtöveri trav och mjukade upp en spänd Beckie med skänkelvikningar, volter, tempoväxlingar och fokuserade på tempo och att hon skulle svara för skänkeln och sket i formen och höll bara still handen och gav ett bra stöd. Efter en stund slappnade hon av riktigt fin och lyssnade super på skänkelvikningarna och ökningarna. Gjorde en liten övning i båda varven. Svängade upp ett par meter innan för spåret och flyttade ut henne till spåret och ökade sedan traven direkt, sen samlade jag upp henne och gjorde så inför varje hörn, la in en volt eller övergång osv ibland för att hon skulle lyssna. De mjukade upp henne bra. 
 
Sen så galopperade arbeta jag henne i kanske 10-15 min utan paus, riktigt fin blev hon på slutet samla sig hyffsat och ökade sig fint och den vanliga galoppen var super bra. Gick över i trav och jobbade henne med massa tempoväxlingar och skänkelvikningar för att få henne mjuk och uppmärksam. Shit lätt men grymt bra stöd, lätt att reglera tempo på, lyssnade på minsta lilla hjälp jag gav henne, satte sjukt fina skänkelvikningar inemellan. Underbara häst, träna bort att hon sparkar bakut i galoppen hela tiden så är vi snart på dressyrbanorna! Sjukt nöjd med min prinsessa idag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0