Never give up on anybody. Miracles happen every day!

Tränade med Fender i paddocken idag. I början var han sur som fan och kickade så fort jag la på skänkeln men jag fortsatte att tänka framåt och rida med mjuk skänklar och mjuk hand, tillslut gav han gick. Jobbade han i nån mittemellan form, inte lång och låg men inte hög form. Jobbade med att få honom att tänka framåt och ville få in bakbena bättre. Kämpade på med det ett tag. Tog en liten paus och så la Tres fram några cavaletti bommar och jag lånade dom lite. Storhäst avstånd men ibland fick vi till det så bra jobbade i en bra form och fick amazing steg över! 
 
Tränade på att rygga massa då han gärna fläcker upp huvudet och då backar han inte, rygga längs långsidan med hjälp av staket för att hålla han rak så blev han riktigt fin i traven och galoppen, kom under sig med bakbena och gick så bra, 8-10 m volter i både trav och galopp, no problem. Förvänd galopp som alltid inga problem, satte ett par bra enkla byten, skänkelvikningarna och såklar grymt fin form, hög och så bärde han sig så fint. Nöjd som fan! ♥
 
 
Beckie red jag ut på en skritt tur med Tres och Bengtsson på kanske 45min. Skrattade och snackade som alltid när vi rider, fick totala skratt attacker.. Tur att Beckie är snäll ;) Mysig tur, kommer sakna min plutt när hon inte är hemma nästa vecka..
 
Söta, Bengtsson&Beckie ♥

Kommentarer
Postat av: Theresé Hägglund

Kommer sakna dig med <3

2013-03-09 @ 11:57:56
URL: http://tessiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0