Slapp dag

Inget stall idag. Skola till halv 3, chill dag. Sen så har jag typ bara slappat framför datan och pluggat hela eftermiddan. Gick ut och gick lite och handla åt mamma för hon mådde inte bra. 
 
Hästarna fick en välförtjänt vila idag. Beckie har jag ridit 1-1½ minst varje dag nu i 4 dagar. Fender har inte gått lika länge men mer intensivt. Ridit minst 40 min som kortast och 1h och 45 min som längt. Äntligen rida i paddocken igen och jag har tränat pollarna mycke nu, så de blir fit for fight för tävlings sesongen som börjar om 1 månad loite drygt. TAGGA! För Beckie oxå, har inte startat en riktig tävling på henne sen i slutet på april förra året.. Undra hur detta ska gå ;) 
 
Mina fina underbara bästa ponni, usch snart är du kanske någon annans älskling.. Älskar dig Simberg Fender och kommer alltid att göra, du gör min dag! Kommer sakna dig när du inte står i boxen i hörnet och tittar över boxkanten på morgonen när man kommer. Kommer sakna att du alltid blåser varm luft i ansiktet på mig eller i nacken när jag hämtar dig i hagen. Kommer sakna att du vill att jag ska pussa dig när du står och väntar på mig i hagen. Kommer sakna att galoppera i full fart barbacka i snön eller på åkrarna på sommaren. Kommer sakna alla underbara dressyrpass. Kommer sakna ditt lilla ansikte med dina fina ögon. Kommer sakna ditt humör som är värre än mitt. Kommer sakna alla gången vi står i boxen och myser. Kommer sakna att leda dig på transporten med knoppar och fina täcken. Kommer sakna alla kommentarer om hur söt du är. Kommer sakna att sitta på din rygg. Kommer sakna allt som gör dig så speciell, ditt humör, hur du alltid vill gosa, hur snäll du är, skritta in barbacka i bara grimma från hagen när du står längst bort jag inte orkar gå. Kommer sakna allt med dig! Du är mitt allt och vet inte hur jag ska klara mig utan dig. Du får mig glad när ingen annan kan. Du har alltid funnits där genom jobbiga perioder i skolan, mormor&farmors död, allt, du har alltid varit där. 3,5 år tsm, de har gjort att vi har byggt upp ett så starkt band mellan oss. Visste direkt när du inte var dig själv på stallgången att nåt var fel och de visade sig att du hade en hovböld. Om jag bara hade kunnat så hade jag haft kvar dig hela livet, men det är inte rätt. Du är så underbar och fortfarande ung och måste komma till någon annan somvrider och tävlar dig, inte bara gå i hagen. Även om det kommer vara något av det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv att lämna dig så vet jag att det är det ända rätta för dig. Du är mitt allt och jag kommer alltid att älska dig Fender, du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Lärt mig så mycket på det, du är underbar kommer aldrig glömma dig och till våren/sommaren kommer anonsen på mitt hjärta upp. Vill bara lägga mig på golvet och gråta men kommer att hälsa på dig mycket bara för att du är bäst, underbar och allt man kan begära. Älskar dig världens finaste ponny, Simberg Fender har varit mitt liv i 3,5 år. Även fast det kanske inte mitt namn som står som ägare så går jag genom elden för din skull. Du kommer alltid vara min vad det än står på pappren! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0